Uvoľnite svoju myseľ i telo

Fyzická relaxácia tela môže zmierniť psychický stres a uvoľnenie vašej mysle vám môže pomôcť fyzicky sa zrelaxovať a uvoľniť napätie v tele www.1914.sk/netrestajte-samu-seba/ . Keď sa ešte vaša reakcia na stres nestihla spustiť, je oveľa ľahšie pristupovať k výzvam proaktívnym, mierumilovným spôsobom.

deprese


Naučiť sa zvládnuť techniky, ktoré umožňujú oba typy relaxácie, je vysoko efektívnym spôsobom k úľave od stresu.

 
Ako uvoľniť mozog a telo

Ak sa cítite vystresovaní a premýšľate, ako sa uvoľniť, ponúkame vám jednoduché kroky pre uvoľnenie napätia vo vašom tele a vašej mysli.

Uvedomte si, že musíte relaxovať

Mnoho ľudia sa snaží preniesť sa cez stres tým, že ho ignorujú a dúfajú, že stresové faktory nejako prejdú. Preto niet čudo, že sa dostanete do stresu, keď ste preťažení. Mali by ste si uvedomiť, že je potrebné uvedomiť si a zvládať prípadne predchádzať tomu, čo vás dostáva pod tlak.

Je dôležité vedieť, kedy je toho na vás už príliš a potrebujete oddych.

meditace

 
Fyzický oddych

Vedie k úľave, pretože preruší to, čo nás stresuje a zastaví cyklus negatívnej spätnej väzby, kde vaša myseľ reaguje na tlak prostredníctvom fyzickej reakcie. Napätie vo vašom tele, ktoré môže byť výsledkom tejto reakcie, zvyšuje úroveň stresu, ktorý sa prejavuje aj emocionálne.

Našťastie existuje niekoľko účinných techník na zmiernenie napätia vo vašom tele.

     Dýchacie cvičenia

     Progresívna svalová relaxácia (PMR)

     Cvičenie

 
Duševné uvoľnenie

Možno máte pocit, že nedokážete adekvátne zvládnuť stresory, ktorým čelíte (myslenie), a ako výsledok môžete zažiť strach (pocit), ktorý vás môže udržiavať v neustálom napätí.

Nasledujúce informácie vám môžu pomôcť lepšie porozumieť vašim myšlienkam a zmeniť tento cyklus:

-zmeňte svoj negatívny vnútorný monológ na pozitívny

-naučte sa zmeniť svoje myšlienky tak, aby spôsob, akým vnímate potenciálne stresory vo vašom živote, bol pozitívnejší

-zistite, aké sú vaše kognitívne skreslenia, ako napríklad myslenie bez ohľadu na nič, nadmerné generovanie, prichádzanie k záverom, zameranie sa na negatívne, označovanie a „mali by“ vyhlásenia, ako aj na ich opravu

-práca na rozvoji väčšieho optimizmu

Ohodnoťte příspěvek